Amerikaanse Content Marketing Award voor Zandbeek en Eindhoven365

Content marketing-bureau Zandbeek en citymarketingorganisatie Eindhoven365 hebben gescoord bij de Amerikaanse Content Marketing Awards. Hun internationale influencercampagne AnOther City Trip won in de de categorie ‘Best Use of Instagram/Snapchat in Content Marketing’. De Content Marketing Awards is wereldwijd het grootste awardfestival binnen het vakgebied en wordt georganiseerd door het Content Marketing Institute. Dit jaar werden ruim 1100 cases ingezonden.


Niet zomaar een city trip
Het doel van de prijswinnende influencercampagne was om food-, lifestyle-, en fashionbloggers de ware schoonheid van Eindhoven te laten ontdekken. De city explorers namen deel aan een uniek programma dat tot stand kwam in samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, bijzondere horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. Het resultaat? User generated content met impact: bijna 4 miljoen impressies en een engagement ratio van 4%. Maar belangrijker: het aantal bezoekers uit Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk nam daadwerkelijk toe in Eindhoven.
Spannendste meisje van de klas
Peter Kentie, managing director bij Eindhoven365: ‘Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn veel mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spannendste meisje van de klas. Het meisje dat je verrast, verwondert en je uitnodigt om mee te doen aan het prototypen van de toekomst. Dat zag je terug in deze authentieke campagne, waarbij we de regie volledig uit handen hebben gegeven aan de internationale influencers.’
Tweede prijs op rij
De influencercampagne won eerder dit jaar zilver bij de Dutch Interactive Awards. Eindhoven won in 2017 ook de Nationale Citymarketing Trofee. Voor Zandbeek is het de tweede keer op rij dat het een Amerikaanse Content Marketing Award in de wacht sleept.