Fashion Blog Battle begin

Opdrachtgever: Cushman & Wakefield
Bureau: Zandbeek

Informatie

Fashion is allang niet meer het domein van de grote modehuizen. Integendeel. Tegenwoordig maken de jonge fashionistas en fashionistos de dienst uit. Met hun blogs en vlogs inspireren ze shoppers om hun modegrenzen te verleggen en informeren ze volgers over de laatste fashiontrends. Een feit waar je als high-end winkelcentrum in modestad Maastricht niet omheen kunt.

Case

Entre Deux publiceerde voorheen elke maand de Entre Deux Hang Out, een blog waarin een mode-expert outfits uit de diverse winkels samenstelde. Succesvol, maar ook kleinschalig en relatief kostbaar. Zandbeek stelde voor om met social influencer marketing aan de slag te gaan, en de eerste Entre Deux Fashion Blog Battle was een feit.

Content strategie

  • In drie ronden streden 25 bloggers om de felbegeerde titel ‘Entre Deux Fashion Blogger’. Een titel die niet alleen bekendheid met zich meebrengt, maar ook een maandelijkse fashioncheque van € 250. Daar gaat elk modehart sneller van kloppen.

  • De voordelen voor het winkelcentrum spreken voor zich: we zetten influencers uit de doelgroep in voor onze communicatie. De content die we hiermee voor Entre Deux realiseerden, is niet alleen authentieker, het bereik en de draagkracht zijn ook vele malen groter. Daarbij zorgde de actie zelf ook voor volop PR én meer engagement op de Entre Deux Facebookpagina, waar fans op hun favoriete blogger konden stemmen. Kortom: een win-win-situatie. Precies zoals social influencer marketing hoort te zijn.

Doelstellingen

Entre Deux noemt zichzelf het bestbewaarde winkelgeheim van Maastricht, maar het is wél een geheim dat iedereen mag doorvertellen. Onze doelstelling was dan ook simpel: vergroot de traffic naar het winkelcentrum en de website, en zorg voor meer brand awareness.

 

Resultaat
Het resultaat van onze inspanningen liegt er niet om. Het begon al bij het binnenstromen van de aanmeldingen: maar liefst 50 fashionbloggers stonden te trappelen om deel te nemen aan de wedstrijd. Wat volgde waren drie events die volop publiek en pers naar Entre Deux lokten.

Ook online veroorzaakten we een ware buzz: op Facebook werden de introductiefilmpjes van de bloggers en hun outfits veelvuldig bekeken. Ook stemden onze volgers massaal op hun favoriet. Precies waar we op gerekend hadden, want zoals verwacht promootten de bloggers zichzelf veelvuldig via hun eigen kanalen, wat de hoeveelheid traffic aanzienlijk vergrootte.

Inmiddels behoren de fashion blogs tot de best gelezen pagina’s van www.entredeux.nl. Bovendien is de case bekroond met een prestigieuze Digital Communication Award en een European Excellence Award. In eigen land hebben sleepte Zandbeek bij de Grand Prix Content Marketing een zilveren award in de hoofdcategorie ‘Business to Consumer’ en een deelbekroning voor ‘Beste user generated content’ in de wacht.