Leren van (Pensioenfonds Zorg en Welzijn)

Opdrachtgever: PFZW

Informatie

PFZW is het pensioenfonds van de sector zorg en welzijn en het op één na grootste pensioenfonds van Nederland. Bij PFZW zijn meer dan 20.000 werkgevers en meer dan 2,6 miljoen (oud-)deelnemers aangesloten en PFZW beheert voor hen ruim € 170 miljard pensioenvermogen.

Case

Mogelijk komt er in de toekomst een moment dat werkgevers en werknemers zélf hun pensioenfonds mogen kiezen. Om dan top of mind te zijn, wil PFZW het contact met de CEO’s en CFO’s van de duizend grootste zorginstellingen intensiveren. Voor deze lastig bereikbare doelgroep bedacht ZB een bijzondere content marketing strategie waarin pensioen geen rol speelt!

Content strategie

Met het pensioenfonds ontwikkelde ZB het platform ‘Leren van’ dat bestaat uit een gastcollege, een themamagazine en een themadossier op de website. Een topexpert uit een andere sector deelt daarin zijn kennis en kunde met de bestuurders in de sector zorg en welzijn. Denk aan Thérèse Boer van de Librije over gastvrijheid en de advocatenbroers Anker en Anker over ethiek.

Deze aanpak gaat écht uit van de (content)behoefte bij bestuurders en wordt dan ook zeer hoog gewaardeerd. Gemiddeld geven CEO’s en CFO’s het ‘Leren van’-platform een 8.0.

Met ‘Leren van’ won ZB vele awards; onder meer een gouden Grand Prix voor het totale platform, een Grand Prix voor de Analytics, een BDMA Content Marketing award (in België) en meerdere PBM Awards (communicatie awards in de pensioensector).

Doelstellingen

  • Het vergroten van de klantloyaliteit, klanttevredenheid en het draagvlak voor het collectieve pensioensysteem
  • Contactmomenten creëren met topbestuurders