Show your skills in de #playlikepelé campagne

De juiste mix tussen off- en online activatie, dát is wat de #PlayLikePelé campagne, die We Are Blossom in samenwerking met Mars Nederland voor SNICKERS® heeft ontwikkeld, uniek maakt.


Indruk maken op de doelgroep met het winnen van een trainingssessie met oud-voetballer Pelé was wel een uitdaging. Want hoe breng je deze legende weer tot leven bij een jonge doelgroep? Met een crossmediale campagne! Een heuse SNICKERS® mural, gemaakt door één van Nederlands bekendste street artists Nash. Drie bekende straatvoetballers die hun freestyle voetbalskills op Instagram, YouTube en Snapchat showen. Met een sponsoring én activaties door het hele land tijdens de Nationale Straatvoetbaldag. En door één van de eerste merken te zijn die een gesponsorde Snapchat Lens in te zetten voor de campagne. Daarmee is de campagne niet alleen relevant voor het merk, wat wil bouwen aan de associatie tussen SNICKERS® en voetbal, maar vooral voor de doelgroep die alle creatieve uitingen op hun favoriete kanalen voorbij zien komen.

#Playlikepelé
Hoewel de campagne crossmediaal is uitgerold, waren de ogen vooral gericht op Blossom’s allereerste campagne op Snapchat. Met meer dan 3 miljoen views voor de Snap Ads en 1.7 miljoen SNICKERS® Snap Lens plays zijn de verwachtingen overtroffen. De komende weken blijft de content niet alleen relevant, maar ook interactief.  De voetbalskills kunnen verder worden opgekrikt met verschillende how-to video’s, dus dat belooft wat voor de user generated #playlikepelé content. De campagne loopt nog tot en met 25 juni.

Een merk waar je niet omheen kunt
Marlie Joosten, brand manager SNICKERS®: ‘ Zo’n prachtig merk verdient een bijzondere marketingcampagne. Deze combinatie tussen online en offline is precies hoe wij dit merk willen neerzetten. SNICKERS® is al een sterk merk, maar wordt de komende periode zeker in de ogen van de consument een merk waar je niet omheen kunt.’


Credits
Mars Nederland
Brand Manager SNICKERS® Marlie Joosten
Marketing Manager SNICKERS®       Marie-Ange Vaessen

We Are Blossom
Accountmanagement             Michon Wetzels – Voncken
Projectmanagement               Sofie van Reuth, Emmy Mutsaers
Productie                                Janne Coolen, KIEM Media
Creatie                                    Barry de Waal, Tim Aarts, Bram van der Kroon, Lody Aeckerlin
Strategie                                 Joris Verhaak, Angela van der Velden