T-Share intranet

Opdrachtgever: T-Mobile

Informatie

T-Mobile is met bijna 4,3 miljoen klanten een van de grootste mobiele telecommunicatiemerken in Nederland. T-Mobile is onderdeel van Deutsche Telekom Groep. Het hoofdkantoor zit in Den Haag, het call center in Arnhem en er zijn zo’n 115 winkels in heel Nederland.

Case

Uit personeelsonderzoek van T-Mobile bleek dat de relatief jonge, betrokken medewerkers behoefte hebben aan snelle, toegankelijke en interactieve interne communicatie. Samen met de afdeling Corporate Communicatie ontwikkelde ZB een intern digitaal platform voor nieuwsvoorziening, kennisdeling en samenwerking; T-Share.

Content strategie

Dagelijks komen duizenden collega’s elkaar tegen op T-Share om kennis te delen en samen te werken. Op het intranet zijn nieuws, werktools en sociale media volledig geïntegreerd. Medewerkers kunnen zelf berichten maken, foto’s en video’s uploaden, artikelen delen en met elkaar in gesprek en in groepen samenwerken. Het concept is door ontwikkeld tot een compleet sociaal business platform waarop structureel meer dan 92% van de organisatie actief is.

Het online platform werd meerdere keren bekroond met een Grand Prix Content Marketing en werd op tal van online congressen getoond als voorbeeld-case.

Doelstellingen

  • T-Mobile-medewerkers op de hoogte houden van de bredere ontwikkelingen in het bedrijf en de markt (de ‘lastige’ strategische content staat bij T-Share in de top 10 meest bezocht).
  • Het verhogen van de engagement vanuit de organisatie.
  • T-Mobile-medewerkers een plek geven waarop zij kunnen samenwerken, overleggen of sociale contacten kunnen onderhouden.