‘Wij segmenteren publiek op basis van gedrag in plaats van profielen

Reshift is een van de nieuwste leden van Platform Content. Tijd voor een korte kennismaking! Kim van Arendonk, manager content services bij Reshift, vertelt.


Waarom is Reshift aangesloten bij Platform Content? 

‘Als grootste tech-mediahuis van Nederland zit content in ons DNA. Lezers en bezoekers van onze grote merken zoals Computer!Totaal, ComputerIdee, Zoom.nl en PowerUnlimited verwachten altijd hoogwaardige en unieke content. Daarom werken we steeds meer samen met klanten en partners zodat we content kunnen maken die boeit, verleidt en bindt. In combinatie met onze slimme data segmenteren wij publiek op basis van gedrag in plaats van profielen. Dus geen leeftijd, woonplaats of sekse maar op basis van doelen, behoeftes en keuzekoopprocessen. Zo zorgen we voor high impact content marketing. Voor onszelf en voor onze partners. Zoals we allemaal zien is er op dit moment een overkill aan content en media. Door aan te sluiten bij Platform Content hopen wij bij te dragen aan het antwoord naar een andere aanpak van content marketing.’

Wat vind je van de ontwikkeling in het vakgebied content marketing en hoe zie je jullie eigen rol in die ontwikkeling?
‘De ontwikkeling op het gebied van marketing, en content marketing in het bijzonder, gaan razendsnel. Wij geloven in het koppelen van de juiste data met relevante content op het goede moment. En daarom werken we dan ook altijd vanuit deze filosofie. Moments first! Door de snelle online veranderingen, onze expertise in specifieke onderwerpen en de samenwerking met goede partners kunnen wij experimenteren met verschillende content op verschillende momenten. Door de kracht van een klein, ervaren en betrokken team schakelen we snel op de allernieuwste ontwikkelingen. De nieuwe aanwinst van consumentenvergelijkingswebsite Kieskeurig.nl in het Reshift-portfolio biedt nog meer mogelijkheden te experimenteren en vernieuwen, dit maakt ons een pionier in de ontwikkeling van content marketing.’

Wat verwacht je van Platform Content? 
‘Het aansluiten bij Platform Content was voor ons een logische stap. Data en content zijn speerpunten van onze organisatie en deze kennis dragen we graag uit. Tegelijkertijd zijn we ervan overtuigd dat we van elkaar kunnen leren op zo’n uitgebreid platform als Platform Content met een groot aantal gerenommeerde bedrijven.’