We Are Blossom

Blossom is onderdeel van het Eindhovense Greenhouse Group en houdt zich al 5 jaar bezig met content marketing. ‘Deze waardering toont aan dat wij goed zitten met onze filosofie’, vertelt Ralf van Lieshout strateeg en – samen met Floris van den Elshout – een van de oprichters van het bureau. ‘Het bewijst dat onze focus op creatie én performance het gewenste resultaat oplevert. Daar zijn wij trots op.’


Social content

De filosofie van Blossom zegt onder meer dat social media niet zozeer wordt gekenmerkt door de kanalen, zoals Facebook, Instagram en Twitter, maar door menselijk gedrag. Als mensen iets met content doen wordt ‘gewone’ content ineens social content. Ongeacht het kanaal waar de content staat. ‘Je ziet dat mensen advertenties op allerlei manieren proberen te ontwijken. Wij proberen daarom het merkverhaal te vertalen in social content. Want als mensen vrijwillig de interactie aangaan met een merk komt de relatie pas echt tot bloei’, zegt Creatief Directeur Floris van den Elshout.


Blossom

Blossom bedenkt de strategieën, creëert en verspreid die content. En draagt daarmee direct bij aan de doelstellingen van de merken waar ze voor werken zoals de Staatsloterij, Hartstichting, Microsoft, Dorel, Mars Nederland, Chio en Brooks Running. ‘We zijn een creatief bureau maar ook onderdeel van een data gedreven marketinggroep. Dat maakt dat wij heel goed in staat zijn om het effect van onze ideeën inzichtelijk te maken. Een leuk idee is niet genoeg, het moet concreet ergens aan bijdragen. We stellen ons daarom altijd de vraag: ‘Doet ’t er toe?’