PLATFORM CONTENT

Platform voor content marketing

De leden van Platform Content vormen een club van enthousiaste bureaus, merken/bedrijven en andere content partners. Een club die we bouwen op het fundament van de vernieuwing in het vak content marketing. Voel je je aangesproken en wil je meedenken, discussiëren en bouwen aan die vernieuwing, dan zal je je bij ons op je plaats voelen. 

Wat hebben wij je te bieden?

Platform Content brengt niet alleen het vakgebied onder de aandacht, maar wil de vernieuwing van content marketing een plaats geven. Voor marketeers communicatieprofessionals van de kant van bureaus, maar ook bij merken/bedrijven. 

Wij zijn ervan overtuigd dat we alleen verder komen door het gesprek aan te gaan, de discussies te starten, standpunten uit te wisselen. Dat doen we met een arsenaal aan middelen:

  • Content
  • Events
  • Kennisuitwisseling

Content

Practice what you preach. We publiceren nieuws en blogs over het vakgebied en zorgen ervoor dat die berichten (in allerlei vormen) onder de aandacht worden gebracht. Bijvoorbeeld op onze site, maar ook via onze mediapartner MarketingTribune en een nieuwsbrief die we samen uitbrengen met MarketingTribune/content.

EVENTS

  • Bijeenkomsten voor leden van Platform Content. Gratis te bezoeken. Met interessante inleidingen en we hopen altijd op vurige discussies. Alleen door wrijving krijgen we glans.
  • Bijeenkomsten die worden georganiseerd door Content Marketing Fast Forward (CMFF). Door het samenwerkingsverband met CMFF kunnen we leden grote kortingen aanbieden voor deze spraakmakende bijeenkomsten met ondermeer Joe Pullizi en Doug Kessler.
  • Bijeenkomsten die we organiseren met BBP Media, de uitgever van ondermeer MarketingTribune. De kroon op het werk met BBP is de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing, dé prijzen voor uitnemend werk in content marketing in de Benelux. Leden van Platform Content krijgen korting bij het inzenden van cases én op de toegangskaarten voor de feestelijke uitreiking, een netwerkbijeenkomst met standing.
  • Rond de grote en feestelijke uitreiking organiseren we ook twee kleinschaliger events: een winners-event (voor en door de winnaars van de Grand Prix van het voorafgaande jaar) én een ‘Vrienden van de Grand Prix-diner’.
  • Een jaarlijkse reis, samen met content marketing-collega’s, naar een aantal buitenlandse bureaus die hun sporen ruimschoots hebben verdiend en tenslotte komen we één keer per jaar bij elkaar om tijdens een diner het jaar nog eens dunnetjes door te nemen en vooral goed contact met elkaar te onderhouden.

KENNISUITWISSELING

Als individuele organisatie word je opgenomen in een club. Een club die intensief bezig is met de vernieuwing van het vak, die op zoek blijft gaan naar nieuwe manieren om content marketing in te vullen. Met een brede blik en dito aanpak. Een club ook waarin niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. Liever niet zelfs…

Juist door die discussie komen we gezamenlijk verder, ieder met de eigen organisatie.

LID WORDEN? LAAT HET ONS WETEN!

Dat waarderen we uiteraard. We hebben een paar spelregels. De belangrijkste is dat je als lid enthousiast mee wilt doen. Aan onze activiteiten, aan de discussies binnen ons vakgebied en aan de ledenbijeenkomsten. Dat geldt niet alleen voor de directies, maar ook voor de medewerkers. Wij zijn een club van organisaties en niet van freelancers. Verder vinden wij het belangrijk dat de aangesloten leden een belangrijk deel van de omzet halen uit content marketing-activiteiten. Honderd procent hoeft niet. Maar we willen wel graag echte vakgenoten verwelkomen. Zowel uit bureau- als bedrijfswereld.

KOSTEN

Vanaf 1 april 2017 hanteren we €2.000 contributie per jaar (tot april 2018). Een kostenpost die zichzelf (voor een groot deel) terugverdient door de kortingen die leden krijgen bij diverse gelegenheden. Los van de contributie is er één andere voorwaarde: actieve deelname, want alleen in de sámenwerking kunnen de leden van Platform Content een meerwaarde ondervinden.

Wil je graag meer informatie of een gesprek over lid worden, neem vrijblijvend contact op met Bert Groothand 06 43 99 51 50.

De directie

De directie wordt gevoerd door Bert Groothand. Bert heeft in het verleden zowel in de journalistiek (dagbladen en tijdschriften) gewerkt als aan corporate kant (onder andere SNS Reaal Groep en Nationale Nederlanden). Sinds eind 2013 is hij de directeur van Platform Content. In die rol is hij de aanjager van al onze activiteiten en voert hij het door het bestuur en directie uitgestippelde beleid uit.

Daarnaast heeft Platform Content ook een bestuur dat bestaat uit Jasper van Zandbeek (ceo Zandbeek), Aart Lensink (directeur LVB Networks), Ed Peelen (hoogleraar Leerstoel Content Marketing UvA), Mark Boeijen (financiën, LVB Networks) en Jan-Willem Baijens (KPN Zakelijk).

Platform Content wordt mogelijk gemaakt door de volgende partners:

CMFFJuicy Pear MediaStg. Leerstoel CMClipit