In de radar

Tuesday, January 23, 2018

Toegegeven, contentmensen delen iets van bescheidenheid. Onder de radar is het immers lekker werken. We laten franje, champagne en zelfbevlekkingsfeestjes maar wat graag aan de jongens en meisjes van de reclame. Bewaken wij intussen die consistente en renderende klantdialoog. Dan is het best even wennen als juist die aanpak je vol in de spotlights brengt. Even knipperen met de ogen dus, en volle kracht vooruit.

Op zich niet zo vreemd dat contentmarketing het stuur neemt. Waar de consument emancipeert, marketing rationaliseert en conversie per dag meetbaarder wordt, landt ons vak vanzelf op de eerste rij. Dan kan het niet verbazen dat c-level marketeers hun aandacht verleggen van kortlopende campagnes en acties naar de onderliggende contentlijn van klantrelatie en activatie. Niet dat tentpoles ook maar enigszins aan belang verliezen, integendeel. Alleen worden ze vanuit de 24/7-klantdialoog veel beter getimed en veel scherper getuned op inhoud, toon en beeld van het merk. Kwestie van nuchter nadenken. En ook dan zullen de vette campagnes zich beter lenen voor de kijk-mij-nou-eens galafeestjes dan die zo saai consistent converterende contentmarketing. Maar op de een of andere manier kan ik daar niet zo mee zitten.

Of gaan wij straks net zo hard door de knieën voor buzz & bubbles?

Dit blog werd geschreven door Henk Jacobs van Scripta Communicatie.