Dwarsdenkers & Friskijkers

Sunday, September 17, 2017

Opdrachtgever: Rabobank IJsseldelta | Bureau: The Postcases the post rabobank ijsseldelta

1. Informatie
Rabobank IJsseldelta is, net als veel andere banken, bezig met de toekomst. Maar wie bepaalt de toekomst eigenlijk? Niet de bank. Het zijn de trends en ontwikkelingen in de markt en de maatschappij die richting geven. En daarvoor heeft Rabobank IJsseldelta dwarsdenkers en friskijkers nodig die de gevestigde orde wakker durven te schudden. Die met de bank de uitdaging aangaan om met die veranderingen mee te blijven gaan, nu en later.

2. Case
The Post heeft de wervingscampagne Dwarsdenkers & Friskijkers voor Rabobank IJsseldelta bedacht, opgezet en uitgevoerd. De vier weken durende campagne leverde 42.300 views op Facebook, 50 nieuwe volgers op LinkedIn, 180.000 views op LinkedIn 6.370 views op de campagnesite, 85 retweets op Twitter, 40 creatieve sollicitaties en uiteindelijk 5 Dwarsdenkers & Friskijkers op.

3. Content strategie

  • De aanpak was erop gericht om zo snel mogelijk bij de juiste ‘high potentials’ te zijn. Want: niet het aantal reacties bepaalt het succes, maar juist die bijzondere, opvallende reacties.
  • Directievoorzitter Trudy Huisman is ingezet als boegbeeld van de zoektocht om aan te tonen dat de bank de toekomst en vernieuwing serieus neemt. Een campagnesite stond centraal en filmpjes van 60 seconden werden gemaakt die op ieder moment kunnen worden ingezet. Als er een nieuwe vacature uitgaat bijvoorbeeld.
  • 40 creatieve reacties kreeg de bank binnen. De sollicitanten beoordeelden elkaar wat 10 mensen opleverde die zichzelf mochten pitchen. De een legde daarin de nadruk op de missie van de bank, een ander pitchte zijn visie op de voedselketen. Uiteindelijk bleven 5 talenten over. Mensen zonder financieel-economische achtergrond die twee jaar lang op een frisse en dwarse manier naar de bank mogen kijken. Houd de sociale kanalen van de bank in de gaten om het verloop van deze talenten te volgen.

4. Doelstellingen
Vijf talenten vinden die Rabobank IJsseldelta twee jaar lang kunnen helpen met bankieren.