Het effect van direct

Sunday, September 17, 2017

Opdrachtgever case: PostNL | Bureau: Brand New Journeycase PostNL 

1. Informatie
Al meer dan 25 jaar is PostNL exploitant van direct marketing. Ook onderzoekt ze de werking en het effect ervan nauwgezet. Door deze kennis en ervaring is PostNL een autoriteit op het gebied van – zoals zij het noemt – Direct.

2. Case
PostNL wil de transitie maken van postbezorger naar kennispartner in resultaatgerichte communicatie:

  • Positionering als logische partner op het gebied van resultaatgerichte communicatie voor het MKB en de grootzakelijke markt.
  • Accelerator voor het genereren van leads en new business.

3. Content strategie

  • Content leveren die bijdraagt aan de transitie van PostNL. Interviewen van direct marketing experts bij PostNL medewerkers.
  • Deze interviews omzetten in aansprekende artikelen voor het zakelijk blog van PostNL.
  • Aanvullende blogs schrijven over onderwerpen binnen het kennisdomein van direct marketing.
  • De uitvoering van een contentstrategie die zich primair richt op de doelgroepen:
    • MKB
    • Grootzakelijke markt

4. Doelstellingen

  • De doelgroepen met de content informeren, inspireren en opvoeden in de werking en het effect van direct marketing.
  • Product van PostNL positioneren om resultaat te realiseren.