Masterclass Content Marketing | Leerstoel, UvA

Monday, January 29, 2018

De Universiteit van Amsterdam organiseert dit jaar voor de derde keer een masterclass Content Marketing. In 2018 worden er twee edities georganiseerd: in maart en in september/ oktober. 

 

"Met inzichten vanuit de communicatiewetenschap en best practices in dialoog met de deelnemers, gaan we kennis en ervaringen uitwisselen. Deelnemers krijgen handvatten mee om binnen hun organisatie daadwerkelijk contentmarketing strategisch en integraal te verankeren en te organiseren. Ik kijk weer uit naar de goede, diepgaande discussies en analyses van diverse content marketing cases die we ook deze keer zeker weer gaan krijgen."

 - Prof. dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar Content Marketing, UvA - 

 

De volgende vragen en onderwerpen komen aan bod:

  • Hoe kunnen we contentmarketing strategisch en integraal benaderen?
  • Hoe kunnen we doelgericht resultaat boeken met contentmarketing?
  • Hoe komen we tot de invulling van de contentstrategie, contentmix en contentverspreiding via owned, paid en earned media?
  • Hoe organiseren we contentmarketing?
  • Vertaling van inzichten vanuit academisch communicatie-onderzoek naar contentmarketing.
  • Best practices.
  • Hoe kunnen we contentmarketing binnen onze eigen organisatie naar een hoger plan tillen?

 

 

Voor wie?

Dit programma is bedoeld voor corporate communicatie, marketing en marketingcommunicatiemanagers en directors, die (mede) verantwoordelijk zijn voor contentmarketing.

 

Docenten

De Masterclass wordt begeleid door prof. dr. Ed Peelen. Verschillende UvA docenten en gastsprekers verzorgen een bijdrage in het programma. Gastsprekers o.a. Henk Jacobs, Scripta Communicatie, Joost Driessen, iMediate en Therese Noorlander, Coca-Cola.

 

Geïnteresseerd? Kijk voor alle informatie en inschrijving op de webpagina van UvA, of vraag de brochure aan

 

De Stichting Leerstoel Contentmarketing (UvA), partner van Platform Content, stimuleert wetenschappelijke kennisvermeerdering en kennisuitwisseling van contentmarketing. 

Ed Peelen: bestuurslid Platform Content