We hebben de winnaars! Grand Prix Content Marketing 2018

Friday, November 23, 2018

Ontkurk de champagne!

Winnaars Grand Prix Contentmarketing 2018 bekend

Het zinderde en trilde in de zaal, nerveus getik met bestek en maar weinig mensen konden echt stilzitten in afwachting van de bekendmakingen van de winnaars Grand Prix Content Marketing 2018. Maar dan eindelijk. Verlossende woorden haalden de genomineerden uit hun nerveuze roes. Met gejoel, gejuich en vreugdekreten werden de prijzen in ontvangst genomen.

Contentmarketeers van het jaar 2018 zijn geworden: Aart Lensink van contentmarketingbureau LVB (bureauzijde) en Monique Bergers van Appie Today & Social (klantzijde). Aart, tijdens het in ontvangst nemen van zijn prijs: "heel blij om te horen" dat hij verkozen werd. Monique Bergers "werd er verlegen van", zo sprak ze tegen de bomvolle zaal enthousiaste vakgenoten. Ze is blij dat men ziet dat een zogenaam oud merk iets nieuws kan brengen en transparante verhalen kan vertellen.

In de categorie 'Opdrachtgever van het jaar' werd de Efteling de winnaar en Zandbeek sleepte de Award 'Contentmarketingbureau van het Jaar' binnen. 

Voorzitter Walter Kraus: "Hoge kwaliteit voerde de boventoon bij het record aantal inzendingen. We zien er lef en creativiteit in terug en dat is wat nodig is voor verandering. Het vak maakt duidelijk een sprong voorwaarts dit jaar". 

Ronnie Overgoor praatte de avond aan elkaar tussen de dinergangen in en zorgde met ongezouten opmerkingen en directe vragen dat toeschouwers bij de les bleven. Maar ook dat de winnaars de credits kregen die zij verdienden.

Wat werd er gepronkt met de awards! Naar mate de avond vorderde, veranderde de sfeer naar uitgelaten en vrolijk. Links en rechts popte confetti met luide knallen en in een rechte streep naar een andere tafel begeven was onmogelijk: je liep onherroepelijk in de weg tijdens het maken van grote hoeveelheden selfies, boomerangs, instastory’s en groepsfoto’s. 

Een mooie avond. We zien uit naar #GPCM2019!

Overzicht winnaars

WINNAARS OVERALL AWARDS

Bureau van het jaar: Zandbeek 

Content marketeer van het jaar (bureauzijde): Aart Lensink 

Content marketeer van het jaar (klantzijde): Monique Bergers 

Opdrachtgever van het jaar: De Efteling

AWARDS B2B

GoudCase: Philips Lighting Smart Cities. Bureau: Engagement Factory. Opdrachtgever: Philips Lighting 

Goud. Case: Energiekenners. Bureau: LVB. Opdrachtgever: Nuon 

Zilver. Case: Groeimasters. Bureau: Quadia. Opdrachtgever: nlgroeit en De ondernemer

AWARDS B2C

Goud. Case: ABN Amro MeesPierson – Vermogens in Nederland. Bureau: LVB. Opdrachtgever: ABN Amro MeesPierson 

Zilver. Case: Android & You. Bureau: Wayne Parker Kent. Opdrachtgever: Samsung

Brons. Case: Brewery of the month. Bureau: Fresh Bridge. Opdrachtgever: Beerwulf

AWARDS CAMPAGNE

Goud. Case: Bavaria – CarnavalVrij. Bureau: Blauw Gras. Opdrachtgever: Bavaria 

Zilver. Case: Brewery of the month. Bureau: Fresh Bridge. Opdrachtgever: Beerwulf 

Brons. Case: ABN Amro MeesPierson – Vermogens in Nederland. Bureau: LVB. Opdrachtgever: ABN Amro MeesPierson

AWARDS NOT FOR PROFIT

Goud. Case: Hersenonderzoek.nl conversiecampagne. Bureau: Yune. Opdrachtgever: Alzheimercentrum Amsterdam 

Zilver. Case: 40 Jaar Glasbak – Lekker Bezig!. Bureau: Arttenders. Opdrachtgever: Nedvang 

Brons. Case: UWV Perspectief online. Bureau: MPG. Opdrachtgever: UWV

BEKRONINGEN CREATIE

Podcast. Case: The Journey. Bureau: Born05. Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Time-line visual. Case: Stabilo Back to school. Bureau: Yune. Opdrachtgever: Stabilo

Blogserie. Case: DELA Beach ‘samen over winnen’. Bureau: Coöperatie DELA. Opdrachtgever: Coöperatie DELA

Fotografie. Case: Holland Herald. Bureau: Hearst Create. Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines  en  Case: NT Magazine. Bureau: ACV Openbare Diensten. Opdrachtgever: The Fat Lady

Video. Case: ABN Amro MeesPierson – Vermogens in Nederland. Bureau: LVB. Opdrachtgever: ABN Amro MeesPierson 

Case: Amsterdenim presents The number 1 problem in Amsterdam locals. Bureau: De Speld & Partners. Opdrachtgever: Amsterdenim – The Amsterdam Jeans Brand

Case: SIDN – Hackman. Bureau: LVB. Opdrachtgever: Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN)

Case: Ziggo – Bunq in Zaken. Bureau: LVB. Opdrachtgever: Ziggo Zakelijk

Magazine. Case: Ikea Connect. Bureau: Elien van Egdom-Esther Barfoot-Barbara Pilipp. Opdrachtgever: Ikea Nederland 

Case: KLM Blauw. Bureau: Born05. Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Case: Vandaag. Bureau: Axioma. Opdrachtgever: Apostolisch Genootschap

Vlog. Case: Laura’s Powermaand. Bureau: Wayne Parker Kent. Opdrachtgever: Ministerie van Defensie 

Platform/Contenthub. Case: bol.com kersthuis. Bureau: Born05 i.s.m. Etcetera, Lukkien, Virtue. Opdrachtgever: bol.com 

Case: Cardano Imagine. Bureau: Reputations Content & Campagnes. Opdrachtgever: Cardano Risk Management BV

Case: CokeTV. Bureau: Yune & UM. Opdrachtgever: Coca-Cola Nederland

Low-budget contentproductie. Case: Praxis Maak je eigen schaatsbaan. Bureau: Yune. Opdrachtgever: Praxis

Case: Zilveren Kruis Vuurwerkvideo. Bureau: Yune. Opdrachtgever: Zilveren Kruis

Cover. Case: NT Magazine. Bureau: The Fat Lady. Opdrachtgever: ACV Openbare Diensten

Animatie. Case: Snickers The Hungry Games. Bureau: We Are Blossom. Opdrachtgever: Snickers

Content Design. Case: Fuel. Bureau: Propaganda. Opdrachtgever: Medialaan

BEKRONINGEN DISTRIBUTIE

Data-driven executie. Case: BMW i3 gamechangers campagne. Bureau: Yune i.s.m. Superdigital. Opdrachtgever: BMW Nederland

Distributiestrategie B2B. Case: ABN Amro MeesPierson – Vermogens in Nederland. Bureau: LVB. Opdrachtgever: ABN Amro MeesPierson

Distributiestrategie B2C. Case: Brewery of the month. Bureau: Fresh Bridge. Opdrachtgever: Beerwulf

Inzet e-mail. Case: Philips Lighting Smart Cities. Bureau: Engagement Factory. Opdrachtgever: Philips Lighting

Inzet social B2B. Case: Wavin straatkolk campagne. Bureau: Yune i.s.m. Traffic For You. Opdrachtgever: Wavin

Inzet social B2C. Case: Brewery of the month Bureau: Fresh Bridge. Opdrachtgever: Beerwulf

Case: Kruidvat – Instagram Bureau: We Are Blossom. Opdrachtgever: Kruidvat

Inzet social B2E. Case: NS – Mensen van de HSL. Bureau: LVB. Opdrachtgever: NS Inzet influencers

Case: Asics Frontrunner. Bureau: Fresh Bridge. Opdrachtgever: Asics

Inzet PR. Case: Kwaliteit op de werkvloer. Bureau: Marcommit. Opdrachtgever: Protime Nederland

BEKRONINGEN SPECIAAL

Partnership. Case: ABN Amro MeesPierson – Vermogens in Nederland. Bureau: LVB. Opdrachtgever: ABN Amro MeesPierson

Interne communicatie & employer branding Case: The Lockdown. Bureau: Code D’Azur. Opdrachtgever: ABN Amro