Zandbeek, Platform Content-lid, benoemd tot best gewaardeerde marketingbureau van Nederland

Thursday, December 14, 2017

Zandbeek staat in 2017 op de eerste plaats in de MT1000, het jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit en populariteit van professionele dienstverleners en leveranciers in Nederland. Het bureau, waarin ook onze voorzitter van Platform Content Jasper van Zandbeek actief is, werd als allerbeste beoordeeld in de categorie ‘marketingadvies’. In totaal beoordeelden 2.592 zakelijke beslissers  2.135 verschillende bedrijven in 53 verschillende categorieën: van schoonmaak tot corporate finance. 

De MT1000 wordt uitgevoerd door het Erasmus Centre for Business Innovation, een kennis- en valorisatiecentrum van Erasmus Universiteit Rotterdam, in opdracht van Management Team. Respondenten werd gevraagd om Zandbeek te waarderen op een schaal van een tot tien: “Hoe waarschijnlijk is het dat u Zandbeek zou aanbevelen aan een vriend of collega?”. Aan de hand van de antwoorden werd de Net Promotor Score berekend, die de basis vormt voor de ranglijsten van de MT1000. Zandbeek werd daarnaast ook gewaardeerd ten aanzien van drie inhoudelijke aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap en de kwaliteit van de uitvoering. Hierbij konden respondenten tot vijf sterren geven. Tot slot werd gevraagd om de ervaring met Zandbeek in eigen woorden te typeren.

Eerbetoon aan nalatenschap van Willem
Fleur van Zandbeek, CEO: “2017 is voor ons een bewogen jaar met hoogte- en dieptepunten. Het zal altijd het jaar blijven waarin onze oprichter en mijn vader Willem van Zandbeek overleed. We voelen ons daarom extra vereerd met deze nummer-één-positie en zien het als een eerbetoon aan de nalatenschap van Willem. Daarnaast is het voor ons een bevestiging van de koers die we vijf jaar geleden zijn ingeslagen. De afgelopen jaren hebben we nadrukkelijk geïnvesteerd in een complementair team van specialisten, onze cultuur en een methodische aanpak. Ons motto is ‘Always change a winning team’. Die veranderingsgezindheid cultiveren we en daarvoor worden we nu beloond.”

Ervaringen, niet slechts reputaties
Respondenten konden alleen bedrijven beoordelen waarmee ze in de laatste drie jaar zakelijk contact hadden. Ervaringen, en dus niet alleen reputaties, vormen daarmee de basis voor de MT1000. De bedrijven die de ranglijsten aanvoeren, worden bovendien niet alleen erg goed gewaardeerd door hun klanten; het zijn ook relatief véél klanten die voor deze bedrijven kiezen.

Het is de eerste keer dat Zandbeek in de jaarlijkse ranglijst is opgenomen.

Dit artikel verscheen eerder op de site van Zandbeek.