Zeven inzichten in Artificial Intelligence

Paul Roetzer maakte ons tijdens het event Content Frenemies ‘the human touch in a tech driven world’ weer een stukje wijzer in de upcomingwereld van Artificial Intelligence.AI lost problemen op en zorgt dat je je doelen efficiënter bereikt dan met traditionele marketingtechnologie.

  1. Je hoeft niet (alleen) je eigen data te gebruiken
  2. AI geeft marketeers en merken superpowers. Die kunnen zowel goed als slecht gebruikt worden
  3. Het merendeel van de marketeers weet niet wat AI is of wat het voor hen kan betekenen
  4. Om te beginnen met AI in contentmarketing: pak het klein aan
  5. Zoek hulp om te beginnen en begin gewoon
  6. Technici zitten te springen om dit soort projecten

Inhakers: de nieuwe Cupido’s in het contentmarketinglandschap

Door: Noa Reijnen Contentmarketing wordt de laatste jaren veel ingezet door bedrijven, omdat traditionele marketingcommunicaties steeds minder effectief lijken te zijn. Contentmarketeers blijven daarom zoeken naar nieuwe manieren om de aandacht…
Dolly Parton

“Inhakers boven!”

Hoe je consumenten met jouw content verrast en succesvol inhaakt op onverwachte gebeurtenissen Dolly Parton: trendsetter voor topical advertising Dolly Parton, Amerikaanse zangeres en country-icon, deelde op 21 januari 2020 een post…
Oreo

Merken klaar? Inhaken maar!

Hoe het inhaken op topics de contentmarketingstrategie van merken tot een hoger niveau brengt Of het nu gaat om Black Friday, de Gay Pride of een andere gebeurtenis: als er een evenement voor de deur staat of een onderwerp trending is, is de…
Dotan

Inhakers: Viraal of wartaal?

Het Trollenleger van zanger Dotan In april 2018 kwam een nieuwsbericht naar buiten over zanger Dotan (NU.nl, 2018). Volgens een onderzoek van de Volkskrant bleek Dotan al jarenlang nepaccounts aan te maken die zich voordeden als fans van hem…
Choco-condo

Real-time marketing - het succes van inhakers op social media

Je hebt bovenstaand bericht vast wel voorbij zien komen. Chocomel bracht het bericht dat ze een condoom met chocomel-smaak zouden gaan verkopen, hun 1 april grap van 2017. Dit soort berichten waarbij wordt ingespeeld op een actuele gebeurtenis…

Uitreiking eerste HBO Studentenprijs contentmarketing

, , ,
Op 30 juli was de uitreiking van de allereerste HBO Studentenprijs van Platform Content. Een deskundige jury beoordeelde vanuit het prachtige kantoor van contentmarketingbureau Axioma alle “virtuele” pitches van de studententeams. De teams…

Contentmarketing in 2020 - onafhankelijk onderzoek naar aanpak en budgetten 

Contentmarketing is in beweging. Onafhankelijk marktonderzoekbureau Markteffect voert – in samenwerking met Platform Content, een online-onderzoek uit rondom contentmarketing. Wil jij deelnemen? Graag!  De centrale vraag in het onderzoek…

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland

,
Positief nieuws voor partner Platform Content Markteffect, partner van Platform Content, is genomineerd voor de titel Marktonderzoeksbureau van 2020 door de branchevereniging MOA. Platform Content ging onlangs een samenwerking aan met dit…

Hoe schrijf je een prijswinnende case?

,
Tips van de expert Patrick Severein, head of contentmarketing bij LVB en jurylid voor de Grand Prix Content Marketing, weet van wanten. Hij ziet veel misgaan bij inzendingen en deelt graag zijn tips. 1. Doe alsof het je werk is Denk er…