Positief nieuws voor partner Platform Content

Markteffect, partner van Platform Content, is genomineerd voor de titel Marktonderzoeksbureau van 2020 door de branchevereniging MOA.

Platform Content ging onlangs een samenwerking aan met dit vooruitstrevende onderzoeksbureau. Marktonderzoek, een vakgebied wat zelf onder invloed van technologie ook volop ontwikkelt, levert een steeds grotere bijdrage aan de ontwikkeling en optimalisatie van contentmarketingprojecten. Het verkrijgen van inzichten door middel van onderzoek bestrijkt een breed spectrum, van performance analytics van campagnes tot het in kaart brengen van de bijdrage aan imago en de thought leadership positie van de organisatie.

Het eerste van een reeks onderzoeken wordt in juni verwacht. De eerste inzichten voor B2B-marketeers betreffen de ontwikkeling van verhouding tussen creatie en distributie in contentmarketing in de afgelopen jaren en nabije toekomst.

Ontwikkeling, groei en innovatie

De afgelopen 13 jaar heeft voor Markteffect in het teken gestaan van ontwikkeling, groei, innovatie, ambitie en ondernemen. Het bureau is opgericht in 2007 door Hesam Fahimi en Edgar de Beule (als toenmalige studenten), met hun docent marktonderzoek Maarten van Nieuwland. Anno 2020 staat er inmiddels een toonaangevend onderzoeksbureau met meer dan 50 onderzoeksprofessionals.

Bijzondere nominatie

Deze award, die branchevereniging MOA jaarlijks uitreikt, is al een aantal jaren een doel voor Markteffect. Hesam en Edgar lichten toe: ‘’We willen ons graag meten met de beste onderzoeksbureaus van Nederland en daar hebben onze mensen jarenlang keihard voor gewerkt. Het is dan ook extra mooi dat juist de branchevereniging deze prijs uitreikt, maar dat het in eerste instantie onze opdrachtgevers waren die ons genomineerd hebben. Dat de nominatie vanuit deze twee hoeken komt, maakt het extra bijzonder. En nu we bij de beste drie horen, zullen we er natuurlijk alles aan doen om ook te winnen!’’

Hechte club gaat voor perfectie

Ook Algemeen Directeur, Joris Schellekens, die sinds augustus vorig jaar verantwoordelijk is voor de dagelijkse operatie bij Markteffect, vertelt dat hij erg trots is op deze nominatie: ‘’Het is een erkenning voor de passie, energie en gedrevenheid waarmee hier elke dag gewerkt wordt. Ik heb zelden zo’n hechte club mensen meegemaakt en waar alle afdelingen streven naar perfectie. Ik ben trots dat ik onderdeel ben geworden van deze club en probeer hier iedere dag mijn steentje aan bij te dragen. En het mooie is dat er in onze organisatie én in onze mensen nog zo veel ruimte zit om door te ontwikkelen. Het plafond is nog niet bereikt’’.

De uitreiking van deze MOAward zou normaal gesproken in juni plaatvinden in Amsterdam, maar wordt gezien de omstandigheden verplaatst naar vrijdag 18 september. Dan zal bekend gemaakt worden welk onderzoeksbureau zich het beste bureau van Nederland mag noemen!