Platform Content gaat HBO Studentenprijs uitreiken

Studenten aan de slag met klantcase

Platform Content en Hogeschool Leiden hebben de handen ineengeslagen om de band tussen HBO en het bedrijfsleven te versterken. Wij nodigen het bedrijfsleven uit om contentcases in te dienen waarvoor studenten de contentmarketing kunnen uitwerken/verbeteren. De beste uitwerkingen komen in aanmerking voor een nieuwe contentmarketingprijs die in juni 2020 wordt uitgereikt: de HBO Studentenprijs van Platform Content.

Voordeel voor alle partijen

Voor bedrijven levert medewerking nieuwe inzichten en inspiratie op voor verbetering van hun contentmarketingaanpak. Daarnaast komen zij in contact met (goede) studenten die onderlegd zijn op het gebied van contentmarketing voor een eventuele stageplek of baan. Voor studenten biedt dit een kans om hun expertise over contentmarketing in de praktijk toe te passen.

Hogeschool Leiden start binnenkort de minor contentmarketing voor 3e-jaars HBO-studenten. Onderdeel van dat programma (2 periodes: nov 2019-feb 2020 en feb – april 2020) is het uitwerken van een echte klantcase. De eerste daarvan, Naturalis, staat al in de steigers.

Op korte termijn zoekt de Hogeschool Leiden klantcases waar de studenten onder begeleiding mee aan de slag kunnen. Carlijn Postma: “Dit is wat ons betreft één van de onderdelen waarop we graag de banden met het HBO-onderwijs aantrekken om zo jong talent voor ons vak te interesseren en aan te trekken.”

Informatie?

Het initiatief is van Hogeschool Leiden en zij hebben een aantal klantcases. Aanmelden kon tot uiterlijk 15 oktober 2019. Klik op de links voor uitgebreide achtergrondinformatie en de Checklist voor casebeschrijving. Heb je meer of andere vragen, mail dan even naar Platform Content (bedrijfsbureau@platformcontent.nl) of Hogeschool Leiden (machielse.i@hsleiden.nl).