Studenten wederom aan de slag met klantcases

Platform Content en Hogeschool Leiden hebben de handen ineengeslagen om de band tussen HBO en het bedrijfsleven te versterken. Hogeschool Leiden start binnenkort met de tweede editie van de minor contentmarketing en zoekt wederom klantcases.

Wij nodigen het bedrijfsleven uit om contentcases in te dienen waarvoor studenten de contentmarketing kunnen uitwerken/verbeteren. De beste uitwerkingen komen in aanmerking voor een nieuwe contentmarketingprijs die in juni 2020 wordt uitgereikt: de HBO Studentenprijs van Platform Content.

Voordeel voor alle partijen

Voor bedrijven levert medewerking nieuwe inzichten en inspiratie op voor verbetering van hun contentmarketingaanpak. Daarnaast komen zij in contact met studenten die onderlegd zijn op het gebied van contentmarketing voor een eventuele stageplek of baan. Voor studenten biedt dit een kans om hun expertise over contentmarketing in de praktijk toe te passen. De eerste editie van de minor is nu bezig, met cases van o.a. Ziggo, Naturalis en Sixt.

De eerste klantcases uit de periode nov 2019 – feb 2020 zijn al gevorderd. Onderdeel van het tweede programma voor de periode feb–april 2020, is wederom het uitwerken van een echte klantcase. De studenten gaan onder begeleiding aan de slag.

Carlijn Postma, voorzitter Platform Content en eigenaar van The Post: “Dit is wat ons betreft één van de onderdelen waarop we graag de banden met het HBO-onderwijs aantrekken om zo jong talent voor ons vak te interesseren en aan te trekken.”

De eerste goede berichten van Vodafone Ziggo en Leids Internationaal Filmfestival lees je hier.

Informatie?

Het initiatief is van Hogeschool Leiden en zij zoeken, zoals gezegd, een aantal klantcases. Aanmelden kan tot uiterlijk 24 januari 2020, gebruik dit Format casebeschrijving1. Heb je meer of andere vragen, mail dan even naar Platform Content (bedrijfsbureau@platformcontent.nl) of Hogeschool Leiden (machielse.i@hsleiden.nl).